Vastgoedexpertisekantoor actief in Brussel en omgeving

Wij zijn actief in de regio Brussel en omstreken en onze expertise en onpartijdigheid staan tot uw dienst om u het best mogelijke advies te geven, of het nu gaat om een inventarisatie van de inrichting, een technische vraag, een voorlopige oplevering of een verzoek om een schatting van de prijs van uw onroerend goed.

Een vrouw in een zwarte jurk en zwart shirt vertegenwoordigt de manager van REAL ESTATE PROJECT
Een vrouw in een zwarte jurk en zwart shirt vertegenwoordigt de manager van REAL ESTATE PROJECT

Véronique Petit

Vastgoeddeskundige

Heb je een gekwalificeerde en ervaren vastgoedexpert nodig? Bel ons kantoor. Neem contact met ons op per telefoon, via het contactformulier of online.

Vastgoedexpertisekantoor gespecialiseerd in inventarissen van de in- en uitgangen van de inrichting, taxaties of schattingen van uw onroerend goed, voorlopige oplevering van uw nieuwe woning, inventarissen van de inrichting vóór de bouwwerkzaamheden.

  • Beschikbaarheid en flexibiliteit

  • Neutraliteit en kwaliteitsrapporten

  • Een eerlijke en nauwkeurige schatting

  • Duidelijke tarieven

Onze diensten

Verhuur inventaris

Sleutelhanger met twee sleutels en afbeelding van een houten huis.
Sleutelhanger met twee sleutels en afbeelding van een houten huis.

Voorlopige oplevering

Plattegrond van een woning met zwarte pen en lat
Plattegrond van een woning met zwarte pen en lat
vlakke ingangsdeur met sleutelhanger
vlakke ingangsdeur met sleutelhanger

Inventarisatie vóór het werk

Schattingen & evaluaties

Bouwplan met rekenmachine en sleutel
Bouwplan met rekenmachine en sleutel

Wij beoordelen de reële waarde van uw eigendom of dat wat u wenst te verwerven, voor verkoop of verhuur, volgens verschillende objectieve criteria en afhankelijk van de markt.

Geschatte mening

Beknopte beschrijving van het gebouw en beoordeling van de waarde ervan voor verkoop of verhuur.

Evaluatie

Gedetailleerde beschrijving van het gebouw en evaluatie van de waarde ervan voor verkoop of verhuur.

  • Fysieke beschrijving

  • Dimensies

  • Locatie, aard van het pand, kadastrale informatie

  • Staat van het pand

  • Gunstige en ongunstige beoordelingselementen

  • Marktwaarde te koop zonder voorschrift

  • Waarde bij gedwongen openbare verkoop

  • Reconstructiewaarde (op aanvraag)

  • Huurwaarde (op aanvraag)

  • Locatie plan

  • Vergelijking met vergelijkbare eigendommen in een vergelijkbare omgeving

  • Kleurenfoto's

Het doel van de inventarisatie voorafgaand aan het werk is om de situatie van het onroerend goed te identificeren vóór de start van de werkzaamheden.

Het rapport van de expert bevat

Afhankelijk van de aard van de werkzaamheden zal het deskundigenrapport rekening houden met de volgende punten :

- onderzoek van de woning, zowel binnen als buiten;

- Onderzoek van plafonds, muren, plinten en vloeren

- verificatie van de goede werking van deuren en ramen;

- de precieze beschrijving van de scheuren;

- controleren of de elementen correct zijn bevestigd;

De initiële inventaris van de inrichting is een verplicht onderdeel van het leasecontract. Deze wordt gedetailleerd en op gezamenlijke kosten (tussen de huurder en de verhuurder) opgesteld.

Het geeft een gedetailleerde beschrijving van de staat van het pand en stelt een objectief rapport op voor eventuele toekomstige geschillen.

Net als het huurcontract moet deze inventaris van de inrichting binnen twee maanden na de ondertekening van het huurcontract worden geregistreerd bij de FOD Financiën.

De boedelbeschrijving wordt in alle onafhankelijkheid uitgevoerd, met als constante doelstelling de standpunten met elkaar in overeenstemming te brengen.

De exitinventaris van de inrichting, die wordt uitgevoerd in overeenstemming met de wettelijke bepalingen, maakt het mogelijk om de staat van het goed na te gaan op het einde van het contract.

Zo kan alle schade die aan de huurder kan worden toegeschreven als gevolg van het gebruik van het goed of schade door normale slijtage worden geïnventariseerd en gekwantificeerd.

De inventaris van de inrichting aan het einde van de huurovereenkomst is nodig om eventuele kwesties met betrekking tot de teruggave van de huurwaarborg op een billijke manier af te handelen.

Aan het einde van de bouwwerkzaamheden aan een woning vertegenwoordigt de voorlopige oplevering de aanvaarding van de bouwplaats, met of zonder voorbehoud.

Dit gebeurt meestal in aanwezigheid van de architect, de projectontwikkelaar, de hoofdaannemer en de koper. De koper kan vergezeld worden door zijn vastgoeddeskundige om zijn belangen te verdedigen.

Er wordt een opleveringsrapport opgesteld, waarin alle zichtbare gebreken worden opgesomd, dat door de partijen wordt ondertekend. Er wordt gecontroleerd of het bestek is nageleefd en of het werk correct is uitgevoerd.

Ons bezoek stelt je in staat om eventuele schade of gebreken te identificeren die tijdens de werken werden veroorzaakt en om de kwestie met de aannemer te bespreken om tot een overeenkomst te komen. Elke opmerking, vraag tot revisie of correctie op de werf wordt vervolgens vastgelegd in een voorlopig opleveringsverslag, dat volledig gedetailleerd wordt opgesteld.

Tussen de voorlopige oplevering en de definitieve oplevering ligt een periode van één jaar.